Hvor er Linux brugere ikke ønskede kunder?

Jeg må lige have lidt luft. Jeg har dyrket meget musik, jeg
er ikke en meget rutineret musiker, men jeg er dog professionel
i visse henseender. Måske derfor ser jeg dagens musik som noget,
man hører på samme måde som en nyhedsudsendelse.

Jeg hører fra Jesper Krogh's udmærkede pressemeddelelse (på
sslug.itpolitik,sslug.pr) at Linuxbrugere ikke er velkomne
som lånere af MP3 filer og at man ikke kan spille dem over
etc.etc.etc.

Jeg vil meget gerne lufte min opfattelse af, at mekanisk og
digital musik-opbevaring er fint og nyttigt, men at det flytter
opmærksomheden bort fra at musik-spille-processen er udtryk for
liv, aktivitet og glæde.

Når musikken bliver til hovedtelefoner mens man arbejder eller
købestimulans i supermarkedet, hvor den forøger omsætningen
etc.etc. så er vi i fare for at miste "livet" eller livets mening
meget mere end hvis vi ikke må spille en MP3 fil, eller en Wav
fil.

Hvis Linux brugere ikke er velkomne på "biblioteks-udlånssider" så
er det kun godt. Det er et adelsmærke så at sige.

Når man har råd, så køber man en biografbillet til sin
favoritfilm/musik og hør den én gang. Færdig, ud med den. Hvis jeg
hører en musik (eller ser en film) to gange, ok, så får jeg måske
mere ud af den anden gang. Men tredie eller måske først femtende
gang spilder jeg min tid. Da burde jeg have lyttet på den nye
XYZZY's hjertegribende rap om stoffers ødelæggelse og et liv, som
smadres af afhængigheder.

Lyt til streams fra www.cbc.ca, hør noget af det bedste klassiske
musik der eller nyheder fra Frederickstown og opdag, at livet er
andet end din favoritmusik og nyheder. At en nyhed fra en by du
ikke kender kan være mere interessant end den om Mikkelsen, som
vil sælge TV2.

Tak fordi du læste! Og syng nu selv en lille sang - tak.