Re: [MISC] Hvor er Linux brugere ikke ønskedekunder?

donald_j_axel <sslug@sslug> writes:

> Når man har råd, så køber man en biografbillet til sin
> favoritfilm/musik og hør den én gang. Færdig, ud med den. Hvis jeg
> hører en musik (eller ser en film) to gange, ok, så får jeg måske
> mere ud af den anden gang. Men tredie eller måske først femtende
> gang spilder jeg min tid.

Jeg havde ikke hørt Queens Jazz-album under 15 gange før jeg rigtig
kunne nyde Mustapha som nummmer. Hvis jeg kun lige havde købt de hotte
numre (Bicycle Race) var jeg gået glip af flere musikalske oplevelser.

En film som Moulin Rouge, som mange nok finder ret triviel, havde jeg
også set en del gange før jeg var færdig med at glædes over nye
intertekstuelle referencer, forudgribelser og spændende musikbrug. Men
ser man kun "historien" er filmen nok kun 45 minutter værd.

Det er vigtigt for mig at en musikalsk investering ikke er tabt når
jeg engang skifter min iBook/iPod ud med noget andet. Det handler ikke
om linux eller ikke-linux; det handler om at musik ikke bare er til
engangsbrug og derfor skal investeringen fremtidssikres.

Jeg er dog heller ikke lydfanatiker. Derfor kunne jeg godt nøjes med
digital kvalitet.

--
 Peter Makholm     |         Perhaps that late-night surfing is not such a
 sslug@sslug |           waste of time after all: it is just the web