Re: [MISC] Hvor er Linux brugere ikke ønskede kunder?

On Wed, 18 May 2005 10:23:52 +0200
Peter wrote:

> [...]

Det var anslået ud fra hvad det koster at producere en dansk
kopi  -  så mit tal er jo misvisende, beklager.

> Hvor får du det tal fra?
>
> Budgettet[0] for Moulin Rouge er estimeret til $52,200,000. Lad os for
> lethedens skyld regne med en dollarkurs på 1000 og en fortjeneste på
> 100%.
>
> Altså skal vi tjene DKK 1.044.000.000. Det bliver til under 2500
> kopier, lad os sige 3000 så burde der også være til selve produktionen
> af kopier.

Det lyder som om du regner fx.: således:

prisen plus henlæggelse 100% / 100.000 arkiv kopier
giver en stykpris på 10.440 kr.

1,044,000,000 / 100,000  => 10,440

Men hvem ved om man kan få solgt 100000 arkiv-kopier? Det
er jo her at markedstradition osv kommer ind.

Oprindeligt ville jeg blot udtrykke noget med at man skal
passe på ikke at gøre kunst til ikoner, symboler mere end
meddelelse.

Meddelelsen sker ved hjælp af symboler, men skulle gerne
nå ud over at være lydtapet.

Tak for input!