Re: [MISC] Evt. udgivelse af Linux Magazine på dansk

Henriette Holm skrev:

Jeg har haft en længere korrespondance med Hans-Jörg Ehren fra Linux Magazine om <subj.>. Det hele kan læses på:

http://www.student.dtu.dk/~s971652/linuxmagazine.html

Kommentarer/foreslag modtages gerne.

Jeg ville nok ikke satse på at svenskere - i det mindste ikke dem udenfor Skåne, Halland og Blekinge - foretrækker at læse på dansk om Linux fremfor på engelsk (og så findes der strengt taget allerede et svensk linuxblad). Så jeg ville nok ikke regne med at markedet var meget større end bare Danmark og Norge.

Men jeg har læst et par numre af (det tysk-producerede?) Linux Magazine, og jeg var glædeligt overrasket over kvaliteten. Hvis prisen kan holdes på et anstændigt niveau, så vil der nok være en interesseret abonnent til en nordisk udgave på Sardinien.

Problemet med at udgive et oversat blad er at hvis man ikke er meget hurtig med oversættelserne, så vil man på et marked som det nordiske tabe på at de fleste af kunderne uden de store problemer kan læse den engelsksprogede udgave. Kravene for at klare det er nok at man skal udkomme samtidig med den engelsksprogede udgave, _samt_ have noget unikt lokalt indhold (om et optryk af kalenderen på <http://www.linux.dk/> er nok, kan jeg dog ikke sige).

Jacob

PS: Det kunne være interessant - men ville nok være lidt af en
   satsning - at udgive et linuxblad med artikler på både bokmål,
   dansk og svensk.
--
»Men I må godt være smukke imens
vi falder for jeres intelligens.«