Re: [MISC] Evt. udgivelse af Linux Magazine på dansk

> Skal man lave et linux blad, så vil jeg mene at der skal være på Dansk, da
> Normænd AFAIK typisk har letter ved at læse Dansk, end Svensk.
> Jeg er dog ikke klar over hvor stor Linux er i Norge i forhold til Danmark.

> Med venlig hilsen
>
> Ivar Madsen

Kanskje, men i Narvesen står de alle side om side og ingen kan se forskjell på salget.

Selv har jeg i tidlige år sett på SVT1-2 og studert Elektroteknikk på Svensk i Norge.
Svensk er veldig alminnelig uten å nevne ett lass med kjekke svenske damer i kassen.
Det er bare 12 mil til grensen og Säfflebussen går direkte til Berlin :-)

Dansk går lett ned og skylles ned med en slurk Dansk Sitronvand.

Vi skal ikke se bort fra at Sverige er like mange som Norge og Danmark samlet.

Det er vel ikke viktig - Innholdet er viktig -
Det enkleste ville være ett flerspråklig magasin man slapp å oversette :-)
Mer innhold og mindre oversetting.
Kanskje EU gir utgiverstøtte til ett slikt flerkulturelt tverrspråklig magasin
for etniske minoriteter?
Full fri flyt av artikler og språk innen EU :-)

Jeg får ett Svensk, Norsk, Dansk elektronikk-magasin/avis i postboksen av og til.
Det er mest Svensk fordi det er mest Svensk industri - Naturlig nok.
Like naturlig som å skifte språk i KDE uten å reboote.

Nesten revolusjonært og kjettersk samtidig :-)
Helt i min stil :-)

Mvh
Jim Oksvold