Re: [MISC] Et sporgsmaal om Gnome, KDE eller...!?

On Sun, 22 May 2005 11:18:59 +0000 (UTC)
Jesper wrote:

> Det var også sådan jeg tolkede det han skrev. Det er jo ikke
> D-BUS-bashing på nogen måde, mere.. d-bus er vist ikke det bedste valg
> til vores opgave.

Jeg kan slet ikke finde nogen reference til D-BUS på Gnome
http://gnome.org/projects/

Det er meget interessant at der er noget "D-BUS", som er
tænkt til at erstatte KDE-DCOP, men som bare alligevel er
droppet ...

Som det blev nævnt, bruger Gnome CORBA
http://developer.gnome.org/doc/guides/corba/html/p56.html
og Google er min ven, nu er den det igen.

Gnome itself står for

"GNU Network Object Model Environment"

og det forudsætter også en kommunikations-model. Det er bare så
nemt at kommunikere over en socket (d.v.s. TCP/IP med portnummer)
så det der skal defineres er altså først og fremmest
datarepræsentation og måden man afleverer et message til den
næste applikation.

Vi må hellere samle op på dette emne et andet sted. Jeg tror jeg
vil samle links på vores Wiki (men ikke lige nu, der er så mange
andre ting, der står i kø for at blive gjort!)