Re: [MISC] Hvor er Linux brugere ikke ønskede kunder?

Sun, 22 May 2005 18:10:12 +0200, Ole Kofoed Hansen <sslug@sslug> skrev:

donald_j_axel wrote:
I dag er der ikke den store forskel på tidsforbruget for at
installere en nem Linux-distro og så et MSOS med vinduer.

Det er ikke min erfaring. Det tog mig en hel arbejdsdag at indstallere Windows XP inklusiv de adskillige gange, jeg skulle køre Windows Update bagefter. (CDen var med SP1, så der var en del, der skulle opdateres.)

En nem Linux-distro plejer at været klaret en del hurtigere.
Enig. det tog 18 min. at partitionere, formatere og installere Mandrake 10.0 OD med det jeg nu måtte ønske (IceWM, OO, gFTP, Grip, gqview, aumix og sådan små nødvendighedder) fra de 3 Cd'er. Det jeg efterfølgende er nødt til at hente via nettet er det samme for Linux og Win XP (Opera, jEdit, VLC o.a.) så det vil jeg ikke tælle med.
Samme installation af Win XP med basale nødvendige programmer (ren arbejdstid for PC'eren, da det vil være urimeligt at medregne den tid det tager at pakke 2.?/3.parts CD'er ud og putte i drevet) tog 47 min. incl. 3 gange genstart.
Alt sammen på en sslug@sslug

--
Med venlig hilsen
/Zmit/