Re: [MISC] Hvor er Linux brugere ikke ønskedekunder?

On Sun, 22 May 2005 18:10:12 +0200
Ole wrote:

> Det er ikke min erfaring. Det tog mig en hel arbejdsdag at indstallere
> Windows XP inklusiv de adskillige gange, jeg skulle køre Windows Update
> bagefter. (CDen var med SP1, så der var en del, der skulle opdateres.)
>
> En nem Linux-distro plejer at været klaret en del hurtigere.

Jeg udtrykte mig ikke klart nok og derfor blev det åbenbart
opfattet omvendt af, hvad jeg mente. Jeg mener også at Linux
installation er hurtigere og nemmere, men vil ikke udtale mig
for meget om XP som ud fra én installation gjorde et meget
uheldigt indtryk.

Jeg har dog ladet mig fortælle, at der er lys forude for MSXP idet
man kan få specielle Unix-inspirerede konfigurations-værktøjer
til den platform.

Begejstrede kursister har fortalt mig, at NT5.x er stabil og kan
en del m.h.t. optimering. Det har jeg ikke selv oplevet, idet jeg
har haft så mange hardwareproblemer med en MS-XP at jeg opgav og
endte med at låne en anden maskine for at skrive en artikel om
vindues-management på Linux KDE sammenlignet med MSXP. "Problem
maskinen" kører uden problemer Linux-2.4.28, nu gennem 10 mdr.

Det er også min erfaring at det er lynhurtigt at installere
et lokalnet med 10 maskiner med RedHat eller lignende, det
tager mig ca. 10 min. pr. maskine at opsætte. På Fedora /RH
kan man så benytte kickstart filen til at "kopiere" opsætning.

Det glæder mig at Ole bekræfter min opfattelse.

Hvis man skal kunne udtale sig i pressemedd. m.v. skal vi desværre
have en bedre dokumentation af problemstillingerne.

Som Linux-instruktør og artikelskriver ville jeg gerne have mere
dokumenterbare udsagn om, hvor meget tid man egentlig spilder på
vedligehold/installation af Microsoft-platformen.

Hilsen