Re: [MISC] Linux og versionsstyring

On Mon, 23 May 2005 17:07:01 +0200
Niels wrote:

> Ja, de har kigget mange muligheder igennem. Men de var for
> langsomme eller ikke distribuerede nok.

Det kan jeg godt forstå at han mener.

Jeg ved ikke hvor langsomt CVS er når det bliver optimeret,
men jeg er nysgerrig, fordi Torvalds OGSÅ skriver at det ikke
er single repository:

"Also, most other projects simply don't use the same distributed
development that the kernel uses. They have a single central
repository, and people work with that, and while you can certainly
use Git that way too, you just won't see a lot of advantages to
Git if you use it in a centralized manner," Torvalds said.

Derved kan Git blive en konkurrent til et system, som jeg er
kommet til at hade fordi det sætter tiden i stå og illuderer
filsystem på en frygtelig uintelligent måde, som krævede netværk,
kerne modifikationer og derved "laver huller i fil-systemet".

Det er ekstremt dårligt tænkt og meget langsomt. (Huh!)

Hvis en organisation kan spare bare 10 minutter af 20 udvikleres
tid, så er det jo en slags penge. Jeg ved godt man ikke kan opgøre
det helt så simpelt, men kan på den anden side heller ikke lade
være med at tænke i effektivitet og marked.

Hilsen/Donald