Re: [MISC] Cost of patching ...

Preben Bohn wrote:
donald_j_axel wrote:

   Hvordan griber man det an? Jeg tror heller ikke at fx. Alt Om
Data er villige til at prøve en artikel om det. De har ind imellem
nævnt problemerne, men somme tider får den bare hele armen med
lovprisning af nyt MS-OS, sådan set med god grund fordi de mange
brugere af disse produkter jo skal have disse nyheder serveret på
en salgbar/læsevenlig positiv måde. Ellers forpester man jo bare
læsernes liv.

Er der nogen forslag til, hvad man kunne gøre?

Ingen forslag, men mon ikke det største problem er publiceringen? Meget kan man sige om MS, men de har jo penge og kan derfor distribuere deres selv-producerede "beviser" lang mere effektivt end man vel ville kunne ved en tilsvarende linux-kampagne. Spørgsmålet er om det er dét værd; det bliver jo bare mudderkastning til sidst, og så er kræfterne måske bedre brugt på at gøre linux endnu bedre... :)

Enig. Der har været talrige af den slags 'dokumenter'. Ingen af dem har AFAIC haft nogen varig virkning, hverken for MS eller *nix.
De fleste er blevet afkræftet, eller de 'uafhængige' er blevet afsløret som sponcerede. Endelig er der oftest på diverse fura dømt at disse påstande ikke har megen anvendelighed, simpelthen fordi man er nødt til at undersøge TCO og ROI case-by-case.

Jeg har et (blandt mange) motto: Da rite tool for da rite job.
Til nogle serveropgaver er Linux bedst, til andre W2/3K.

Jeg vil ikke gå særlig meget ind i debatten på client området, fordi jeg mener at Linux simpelthen er 3-5 år fra at være brugbar her. Spank me!
Yes, jeg bruger selv Linux på desktoppen gennemsnitlig 6 dage om ugen, men der er bare for meget arbejde med at få Ting&Sager til at virke.
Altså for alm. ukyndige.
Så hævder nogen at fx. XP er nemmere at have med at gøre, har de måske ret. Ikke mht. at holde det sikkerhedsmæssigt opdateret, men at holde funktionaliten.
Yes, jeg er helt klar over at det meget skyldes bundlede, non-standard og proprietære produkter (som vi jo lige har diskutteret indgående).

..og jeg ville ikke debattere Linux på desktoppen :p

Jeg skimmede lige nævnte enews artikel. Den er måske møntet på større installationer, men her kan man slet ikke generalisere.
Case-by-case basis, medmindre der defineres en række typiske cases.

--
Kind regards,
Mogens Valentin