Re: [MISC] Cost of patching ...

I sslug.misc, skrev Mogens Valentin:
>  > ...snip...
>
>  Enig; det skulle dog så skulle promovere Linux (admins). Men hvis vi
>  kigger på indslag her på listerne om udrulning af større mængder ens
>  opsætninger, kommer vi så ikke til samme konklusion: at det også kræver
>  en admin med temmelig god indsigt?
>  Og med evnen til at forklare beslutningstagere at man med Linux kan det
>  samme (på en anden måde)?  Også i lægmandstermer!
>
>  Jeg ved så helt ærlig ikke hvordan virksomheder vil reagere når de skal
>  vælge mellem at bruge MS eller Linux, hvis større udrulning i begge
> [...]

Rom blev ikke bygget på en dag.

Det tager XX år at udskifte it-arkitekturen (Selv med Microsoft sker
det). XX er ikke speciel høj.. 3-6 vil jeg tror. I den samme periode
bliver 99% af videnbasen også forældet og skal udskiftes.

Der er allerede kalenderløsninger på markedet, der forsøger at løse
problemet. (Novell's OpeneXchange, Kolab, sikkert flere). Der er et
stort arbejde i at få standardiseret systemet fra groupware-klient til
groupware-server, som Microsoft højt og flot har kunnet springe over,
men er meget svært at springer over i vores verden.

Det er heller ikke virksomhederne med 100+ ansatte der hopper over
først, det er virksomhederne der har et komplet substitut når de er i
størrelsesordnen 10-20 medarbejdere.

Specielt på Groupwareområdet, har Microsoft været foran og der har været
noget catchup at lave, men det skal nok komme.. dog ikke i et slag.

Jeg rodede med KDE-pim den anden aften over IRC med Sune, det lykkedes
os rent faktisk at invitere os til hinandens kalendre med Kmail og
Kontact (til min store overraskelse).

Microsoft er (heldigvis) aldrig nået så langt i udbredelsen at det er
blevet standardvare at sende mødeinvitationer mellem forskellige
organisationer og forvente at det virker.. det er et område, hvor
standardisering kommer til at løse problemerne.

Oracle har flere (vistnok 3) fuldtids Mozillafolk arbejdende på Mozilla
Ligthening, der er en groupwareklient. Fordelen i denne sammenhæng ved
Mozillaplatformen er at den vitterligt er Cross-platform.

Hvis vi bare får stampet os en OpenSource løsning op, der er nem at gå
til og kan scalere op til 10-20 ansatte, så kommer resten af sig selv.

På dette område er jeg fortrøstningsfuld :-)

Jesper