Mail Autorespond

Med udgangspunkt i <Cost of patching> diskussionen, vil jeg godt kigge mere teknisk på autoreply.

Jesper skrev:
> Problemet er at du vil køre en "blandet" platform, hvis du har et
> "rigtigt" unix/linux system, så er det vel en triviel udvidelse,
> hvor du laver en .autorespond i ~/ og sørger for at du har et script i
> MTA'en(procmail vil fint kunne løse dette) der checkker op mod dette.
>
> Grafiske værktøjer til at generer denne .procmail-fil vil kunne laves
> på en eftermiddag.
>
> Men ønsket er ofte at køre Windows på klientplatformen og menuen skal
> også helst være samme sted i outlook.

Præsis. Jeg har oplevet at brugere ikke 'vil', hvis ikke det kan foregå som de er vant til. Det kræver så en ledelse der kan/tør slå igennem!

Anyways, mit udgangspunkt: En mailserver med sendmail + courier-imap i en simpel opsætning, hvor brugere har hver deres deres /home/dir/ .

> Hvordan ændrer de password på systemet, en autorespond
> funktionalitet, ville være fin integrerbar med det? Der findes idag
> mange værktøjer til at få postfix til at benyttes mysql ligeledes
> courier-imap og webadminværktøj til at rette brugernavn/password..
>
> Den er der faktisk allerede: http://high5.net/postfixadmin/
> Men igen, det er ikke via en drag-down-box i Outlook, men via webben.

Kunne være udmærket, har dog ikke nærkigget. Ser ud til at kræve virtual mailusers, som ikke anvendes i omtalte system + der bruges sendmail
Der er mange procmail opskrifter, det er bare at google.
Har kigget på fx. http://www.knowplace.org/infobot.html

Omtalte opsætning er på RH7.3, som kunden ikke ønsker at bruge penge på at opgradere, fordi de tror de kan køre videre uden problemer.
Jeg kan så holde mig fra det, og gør det måske også :p

Min tanke var at have en simpel procmail ting i hver brugers homedir, som kunne aktiveres/deaktiveres gennem webmin ell. lign.
Spørgsmålet er om man i webmin kan 'se' hvem brugeren er, altså om man kan bruge $USER og/eller $HOME?
Mener man kan det. I så fald er det en mindre opgave at tillade brugere at benytte webmin som begrænsede brugere, der kun kan se Custom området, og her begå funktionaliteten.

--
Kind regards,
Mogens Valentin