Re: [MISC] Mail Autorespond

I sslug.misc, skrev Mogens Valentin:
>  > Men ønsket er ofte at køre Windows på klientplatformen og menuen skal
>  > også helst være samme sted i outlook.
>
>  Præsis. Jeg har oplevet at brugere ikke 'vil', hvis ikke det kan foregå
>  som de er vant til. Det kræver så en ledelse der kan/tør slå igennem!

Ja. Det kommer dog til at hjælpe nu når vi får alternative klienter der
understøtter det og sårn. :-)

> [...]
>  > Den er der faktisk allerede: http://high5.net/postfixadmin/
>  > Men igen, det er ikke via en drag-down-box i Outlook, men via webben.
>
>  Kunne være udmærket, har dog ikke nærkigget. Ser ud til at kræve virtual
>  mailusers, som ikke anvendes i omtalte system + der bruges sendmail
>  Der er mange procmail opskrifter, det er bare at google.
>  Har kigget på fx.  http://www.knowplace.org/infobot.html
>

>  Omtalte opsætning er på RH7.3, som kunden ikke ønsker at bruge penge på
>  at opgradere, fordi de tror de kan køre videre uden problemer.
>  Jeg kan så holde mig fra det, og gør det måske også :p

Jeg ville fortælle at nu har han levet godt på RH7.3 i mange år og det
vil koste en dags arbejde at få et nyt og opdateret system ... hvor den
feature er slået til.

>  Min tanke var at have en simpel procmail ting i hver brugers homedir,
>  som kunne aktiveres/deaktiveres gennem webmin ell. lign.
>  Spørgsmålet er om man i webmin kan 'se' hvem brugeren er, altså om man
>  kan bruge $USER og/eller $HOME?
>  Mener man kan det. I så fald er det en mindre opgave at tillade brugere
>  at benytte webmin som begrænsede brugere, der kun kan se Custom området,
>  og her begå funktionaliteten.

Problemet skitserede du også selv. At du sikkert vil bruge ½-delen af
den tid det vil tage at smide det over i virtuelle konti, etc. på at
implementere dette. Så det var aldrig noget du selv ville have valgt.

Måske du kan lokke med en spamassassing og clamav i samme hug :-)

Jesper