Re: [MISC] MS - Linux app sammenligning

Mogens Valentin <sslug@sslug> writes:

> Yes, det slog også mig. Ville være bedre at lave det som en neutral
> sammenligning. Den er dog SVJKS ikke lavet for at vise Linux som et
> overlegent system, men for at hjælpe knap-så-erfarne med at finde
> sammenlignelige apps..

Det mener jeg absolut ikke listen er brugbar til. Der er fokuseret alt
for meget på kvantitet frem for kvalitet. Under newsreadere skulel man
for eksempel skære kraftigt ned på de 13 nævnte muligheder under
linux. Et passende valg kunen for eksempel være noget fra Mozillasuiten, en
gnome-ting og en kde-ting og eventuelt slrn hvis man absolut vil vise
at den slags også eksisterer.

Og så kan man nok godt antage at folk der bruger vim eller xemacs
under windows også selv magter at finde ud af at de samme programmer
findes på en linux. Og det giver heller ikke meget mening med en halv
liste af spil der findes til både Windows og Linux.

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 sslug@sslug |     IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying