Re: [MISC] Medlemmer og dårlige WWW. Var:Københavns kommune har besluttet ikk e atunderstøtte Konqueror.

> Jeg synes ikke at der er nogen god grund til at fiske efter medlemmer
> der ikke har en interesse i *Linux*.
Dem jeg kender og bruger Firefox på windows har absolut interessen for
Linux - det gælder også mange MacOSXere, som ved at kernen er Unix.

> Vi er en Linux-brugergruppe og
> vores fælles interesse er Linux. I kraft af vores fælles interesse for
> Linux har vi en fælles interesse i politik (swpat), it-arkitektur
> (standarder) og enkelt-applikationer (Firefox) - men det hele må
> baseres på den fælles interesse omkring Linux og ikke omvendt.
Det rører ved noget principielt:
Er kun helt renlige Linux-brugere værdige medlemmer af SSLUG?
Overgangen var for mig flydende i en årrække og er for mange endnu:
1. helt (u)rene MS brugere, 2. MS brugere med OpenSource programmer, 3.
Dual-bootere eller wine/Crossovers, 4. rene Linux og 4X Linux from scratch
med Linux embedded BIOS og egen kerne. Hvor er grænsen?

> Interesse for Linux er et bredt begreb, men det indbefatter efter min
> mening ikke folk der kører OS X eller MS-Windows bare fordi de ikke
> kører MSIE.
Mange af dem er på vej - og firefox-brugere kan blive irriteret over at en
Linux eller Unix-baserede browsere ikke fungerer på alle web-sider blot
fordi nogle web-managers kun er i stand til at programmere til M$ IE.
Mange af dem tror der er noget i vejen med Firefox og ikke med at
hjemmesiderne ikke overholder standarderne (udover MS egen).
Men hvis jeg ikke hører positive genklang om at inddrage andre i en
medlemshvervning udenfor klassiske Linux-kredse tager jeg det til
efterrretning.
MEN _er_ sagen overhodet principiel og vigtig nok til at bruge til
medlemshvervning - hvad siger I?

hilsen

Phillip