Re: [MISC] Medlemmer og dårlige WWW. Va r:Københavns kommune har besluttet ikk e atunderstøtte Konqueror.

Phillip Sc. Boegh skrev:
"Phillip Sc. Boegh" <sslug@sslug> writes:

Tænker også at gøre dårlige/MS monopol-hjemmesider (og fællesbrok :-)
til et medlems-hvervning spørgsmål - således forstået at hvis vi nu kan
samle ALLE eller næsten alle der bruger Firefox-, MAC OSX-, Linux-, Unix-
brugere til at melde sig ind hos os - i det mindste mens vi varetager
alles interesser overfor Københavns Kommune + HUR + DR m.fl., så står vi
pludseligt LANGT stærkere. Hvad synes I om det?
Jeg synes ikke at der er nogen god grund til at fiske efter medlemmer
der ikke har en interesse i *Linux*.
Dem jeg kender og bruger Firefox på windows har absolut interessen for
Linux - det gælder også mange MacOSXere, som ved at kernen er Unix.

Vi er en Linux-brugergruppe og
vores fælles interesse er Linux. I kraft af vores fælles interesse for
Linux har vi en fælles interesse i politik (swpat), it-arkitektur
(standarder) og enkelt-applikationer (Firefox) - men det hele må
baseres på den fælles interesse omkring Linux og ikke omvendt.
Det rører ved noget principielt:
Er kun helt renlige Linux-brugere værdige medlemmer af SSLUG?
Overgangen var for mig flydende i en årrække og er for mange endnu:
1. helt (u)rene MS brugere, 2. MS brugere med OpenSource programmer, 3.
Dual-bootere eller wine/Crossovers, 4. rene Linux og 4X Linux from scratch
med Linux embedded BIOS og egen kerne. Hvor er grænsen?

Interesse for Linux er et bredt begreb, men det indbefatter efter min
mening ikke folk der kører OS X eller MS-Windows bare fordi de ikke
kører MSIE.
Mange af dem er på vej - og firefox-brugere kan blive irriteret over at en
Linux eller Unix-baserede browsere ikke fungerer på alle web-sider blot
fordi nogle web-managers kun er i stand til at programmere til M$ IE.
Mange af dem tror der er noget i vejen med Firefox og ikke med at
hjemmesiderne ikke overholder standarderne (udover MS egen).
Men hvis jeg ikke hører positive genklang om at inddrage andre i en
medlemshvervning udenfor klassiske Linux-kredse tager jeg det til
efterrretning.
MEN _er_ sagen overhodet principiel og vigtig nok til at bruge til
medlemshvervning - hvad siger I?

hilsen

Phillip

Peter Makholm og Jacob Sparre har her min fulde opbakning!

Med venlig hilsen

Steen