Re: [MISC] Medlemmer og dårlige WWW. Var:Københavns kommune har besluttet ikk e atunderstøtte Konqueror.

"Phillip Sc. Boegh" <sslug@sslug> writes:

> Dem jeg kender og bruger Firefox på windows har absolut interessen for
> Linux - det gælder også mange MacOSXere, som ved at kernen er Unix.

Jeg kender også folk der bruger Firefox som ikke interesserer sig for
Linux.

> Det rører ved noget principielt:
> Er kun helt renlige Linux-brugere værdige medlemmer af SSLUG?

Hvad er det du ikke forstår når jeg lægger vægt på *interesse* for
Linux?

Og specifikt siger at det er et bredt begreb. Det dækker lige fra at
have en plan om at undersøge muligheden for at anvende linux til et
eller andet til folk der tror at linux er løsmningen på alle verdens
problemer lige fra kø på motorvejen til fanatikeres indbyrdes kampe.

At bruge open source-programmer på MS-Windows eller MacOS X er ikke et
tegn på at man interessere sig for Linux. Det *kan* være en del af en
process mod at kunne anvende Linux, men ikke nødvendigvis.

> Overgangen var for mig flydende i en årrække og er for mange endnu:
> 1. helt (u)rene MS brugere, 2. MS brugere med OpenSource programmer, 3.
> Dual-bootere eller wine/Crossovers, 4. rene Linux og 4X Linux from scratch
> med Linux embedded BIOS og egen kerne. Hvor er grænsen?

Grænsen er for mig helt klar: Man en interesse i *Linux*.

Hvis man i det mindste kan sige til sig selv 'jeg har hørt om det der
linuxnoget, er det noget jeg kan bruge' så har man en interesse. Men
har man valgt at bruge OpenOffice ud fra en betragtning om at det
understøtter et åbent dokumentformat, så har man ikke af den grund en
interesse i Linux.

En del af foreningens formålsparagraf er at vi kan arbejde for at
sprede kendskabet til Linux. Men det gøres (igen efter min mening)
ikke ved at få folk til at melde sig ind af andre grunde og så snige
linuxoplysninger ind.

> MEN _er_ sagen overhodet principiel og vigtig nok til at bruge til
> medlemshvervning - hvad siger I?

Sagen er ikke principiel nok til at fiske efter medlemmer uden
linuxinteresse. Jeg kan ikke på stående fod komme på sager der er
principielle nok til at jeg mener at vi skal slække på at vi er en
forening der bygger på linuxinteresse.

--
 Peter Makholm     |     Sit back and watch the messages. This is actually
 sslug@sslug |     more important than one might think as there is a