Re: [MISC] Medlemmer og dårlige WWW. Var : Københavns kommune har besluttet ikk e at understøtte Konqueror.

Steen Jensen wrote:

Jørgen Heesche skrev:

Jørgen Heesche wrote:

Hørsholm kommune, vejoversigt. http://netgis.horsholm.dk/horsholm_html/overview.asp?type=vejtyper

skip

Jeg har linux med Firefox, måske skulle jeg også prøve Firefox i XP.

Som forventet: Firefox duer ikke, kun IE.

For god ordens skyld vil jeg lige oplyse, at det vistnok gælder samtlige landets kommuner, idet oplysningerne efter det, jeg har i min erindring, leveres fra et statsligt system, der altså kun kan levere til IE.
Så inden man farer løs på en enkelt kommune skal det da lige undersøges, om det er staten, klagerne skal rettes til.

URL til vejoversigten har en forstavelse 'netgis' til horsholm.dk.
Ved at søge efter netgis på Google fandt jeg dette:
"
Geodata Danmark's NetGIS
Danmark Største GIS Portal med Kort på Internettet. Find find Kommune, din ejendom,
matrikkel, lokalplaner mv besøg www.kommunekort.dk i dag!
www.kommunekort.dk/ - 62k - Cached - Similar pages
"
http://www.kommunekort.dk/ viser et kort over kommuner i Danmark.
Et klik på en kommune skulle vise et kort. Hørsholm kommune bliver som ventet vist uden kort. Mange kommuner er endnu ikke på portalen.
Fredensborg-Humlebæk siger:
"
Seneste version af Autodesk MapGuide Viewer mangler, og tilbyder Download.
"
Bornholm virker mærkeligt nok.

Det er åbenbart den portal kommunerne benytter, så det må være der, der skal klages.
Her: http://www.geodata.dk/index.php?id=392, kan man læse mere om virksomheden, som øjensynlig har overtaget Kommunedatas funktioner.

-- Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug