Re: [MISC] Banker (was: Københavns kommune har besluttet ikke at understøtte Konqueror.

On Mon, 2006-01-30 at 12:22 +0100, Niels Elgaard Larsen wrote:
> Det er i alt fald hvad CSC hævder:
>
> ------------------------------
>
> Hej Niels,
>
> Københavns kommune har desværre valgt at elektronisk selvbetjening kun
> virker med de i fejlen nævnte browser versioner.

Det er en egentligt lidt pudsigt. Alt hvad en kommune og en stat
forlanger af borgerne, det må vi jo som borgere lissom kunne stille lidt
krav om. Fx at det ikke kun er én browser man kan anvende på
hjemmesiden. De fleste ville vel mene at det var rimeligt nok at sådanne
krav blev stillet til offentlige instancer.

Anderledes gælder det for private virksomheder. Om de gider servicerer
deres kunder, det er sådan set helt op til dem selv. De kan oven i købet
nægte det hvis de vil (hvis ikke der er indgået en aftale). Jeg har ikke
lige gransket alle detaljer, men det ser ud til at der ikke er nogen
problemer i at anvende Linux med de 10 største banker i DK. Det er måske
ikke alle browsere der kan bruges, men alle dem der har et UNIX-lignende
styresystem skulle kunne betjene sig i deres bank med dette.

Det er rent faktisk ret flot at bankerne på den måde er fremme i skoene.
Hele den liste af banker og status for om de virker med Linux blev i sin
tid lavet, i den tro at de aldrig ville komme til at fungerer. Nuvel,
det er måske ikke alle browsere der virker med alle banker, men de
fleste gør da.

I det lys, så er det sgu lidt pinligt når landets største kommune i den
grad halter bag efter.

Banklisten: http://linux.dk/support/bank/

/hans
--
Q: Hey, Johnny, What are you rebelling against?
A: What've you got?