Ny bærbar

Hej NG
Jeg står overfor at skulle købe en ny bærbar, primært til min kone (windows et-eller-andet), men vil selvfølgelig gøre den dual-boot-bar med en Linux-dist ved siden af.
Jeg kunne godt tænke mig at "pille" lidt i en 64-bit distro og har derfor kik på en: "Acer TravelMate 4402LCi" Primært fordi den ligger i et prisleje hvor det ikke gør ondt og fordi en kammerat har gode erfaringer med Acer som firma-PC.

Hvad siger I -Oh alvidende skarre?

- Kan jeg få en 64-bit Linux til at køre på den?
-- I så fald hvilken kan anbefales?
- Er hardwaren pengen værd?

På forhånd tak.
--