Re: [MISC] Wiki

Phillip Sc. Boegh wrote:

> Tjah, vi har valgt wikispaces.com (eksempel
> http://kunminglug.wikispaces.com/ ), fordi det ikke kræver software af
> nogen slags så uanset platform og evner - så kan man deltage.

Uanset hvad så kræver enhver wiki software. Den skal indstalleres på en
server med en webserver på som understøtter et eller andet serverside sprog
(PHP, Perl, Python, ASP...). For at se og/eller ændre på wikiens indhold
kræves en webbrowser, som også er software.

Hvis du mener, at det ikke kræver specialinstalleret software for at kunne
deltage - altså at alle kan bidrage, hvis de har en browser, så er jeg ikke
bekendt med wikier, som kræver specielle browsere for at fungere - men der
skal jo nok findes nogle Microsoft Internet Explore-specifikke wikier et
eller andet sted, men det er absolut undtagelsen.

De herligste hilsner