Re: [MISC] Linksys router t il å koble hus sammen

On Tue, Feb 07, 2006 at 07:10:14AM +0100, Martin Møller Pedersen wrote:

> Hvad med 1 stk. wireless Router men en ekstra kraftig antenne ? F.x. 12 db ?

> Ikke sikkert, hvis I kun har en public IP men flere IP-telefoner.

Det burde virke , jeg har da en SIP adapter med 2 telefon udgange
samt bruger SIP-softphone (Kphone, Linphone) samtidig, eller ringer
fra PC-softphone til min SIP-adapter.

De fleste SIP-adapter og soft-phones kan normalt benytte
en eller flere metoder for at fungere med NAT.
Se på http://gratissip.dk/frontend/DanskVoIPOrdbog
(søgeord: NAT, STUN, ICE,...)

Mere problematisk er down- og uploadhastighed på internetforbindelsen
hvis alle 3 huse samtidig hver bruger en telefonlinie,
så er 256/128 ikke nok.

--
mvh Frank Damgaard  |