Re: [MISC] Fontstørrelse spassere: 8pt

Jørgen Heesche skrev:
Kim Schulz wrote:
On Mon, 06 Feb 2006 21:43:21 +0000
Jørgen Heesche <sslug@sslug> wrote:

Skriftstørrelse på websider er et generelt problem. Jeg har 1024x768
på en 17" skærm, og bruger ofte 'CTRL+' (i Firefox) for at få en
rimelig størrelse. Ovennævnte side er ganske rigtig særlig slem, jeg
må trykke 3 gange; måske er siden udviklet i 640x480 ?.

Er i blinde ? hos mig er fonten rigeligt stor og jeg kun sagtens sætte
den et hak ned i størrelse uden det giver problemer. jeg sidder på
1600x1050 på en 15.4" skærm. Spurgte lige kæresten og en af vennerne og
de havde ca samme holdning som mig. Personligt hader jeg sider hvor
fonten er så stor at man skal scrolle siden ned for at læse næste
linje.
Der er ikke tale om at være blind, den skriftstørrelse er næsten ulæselig i 1024x768 på 17". Det ville sikkert hjælpe at sætte opløsningen til 800x600, men så vil alt muligt andet blive for stort; hvis opløsningen blev sat til 1600x1050 ville der garanteret bare ses nogle klatter, som ingen ville kunne læse.

Jeg har skam ikke spor problem med at læse med en opløsning på 1280x960 på en 17" skærm.

Som sagt, skriftstørrelse er et generelt (og uløseligt ?) problem. En webside kan i udviklerens system se fornuftig ud, men når den kommer ud i verden går det galt.

Tja, hvis du var webudvikler, var vi nok nogle, der ville bande, fordi vi skulle scrolle langt for at læse hele siden.

Med hensyn til at scrolle: du vil da ikke påstå, at hele den her omtalte side kan være på din skærm, du må garanteret scrolle. Jeg kan forøvrigt ikke se det besværlige ved at scrolle, det gøres jo nemt med piltasterne eller en hjulmus.

Hvorfor scrolle, når man kan slippe ved, at siden er udviklet med fornuftig fontstørrelse, så det hele kan være på et skærmbillede?

Smag og behag er nu engang forskellige.

Med venlig hilsen

Steen