Re: [MISC] Fontstørrelse spassere: 8pt

On Tue, 07 Feb 2006 11:16:42 +0000
Jørgen Heesche <sslug@sslug> wrote:

> Der er ikke tale om at være blind, den skriftstørrelse er næsten
> ulæselig i 1024x768 på 17". Det ville sikkert hjælpe at sætte
> opløsningen til 800x600, men så vil alt muligt andet blive for stort;
> hvis opløsningen blev sat til 1600x1050 ville der garanteret bare ses
> nogle klatter, som ingen ville kunne læse.
> Som sagt, skriftstørrelse er et generelt (og uløseligt ?) problem. En
> webside kan i udviklerens system se fornuftig ud, men når den kommer
> ud i verden går det galt.
> Med hensyn til at scrolle: du vil da ikke påstå, at hele den her
> [...]

bemærk jeg skrev "for at læse næste LINJE".
Siden fylder i omegnen af 20-22 vinduer når jeg har mit ff vindue
indstillet til at være 1024x758 i størrelse (så det altså ikke er
maksimeret på min 1600x1050 skærm).
Tager man fra toppen, så kan jeg have alt indtil linjen "Log archive
path" i mit vindue. skriften kan fint læses på en lille meters
afstand.