Re: [MISC] Fontstørrelse spassere: 8pt

On Tue, 07 Feb 2006 22:44:36 +0100
Hans wrote:

> Jeg har haft briller hængende på næsen i 30 år, men det kan være jeg
> skal have nogle nye.
>
> Min browser (Mozilla) har umiddelbart ikke lige et sted hvor man kan
> sætte minimumsfont, men det ville ellers være praktisk.

Du mener, at den funktion i Mozilla med minimum-font size ikke
gælder for Style Sheets? Det har også undret mig.

Jeg ville gerne have en browser, som styres af brugeren og ikke af
afsenderen. Vi er allerede ude på et skråplan. Alt for mange sites
tror, at de ejer brugerens browser.

Blind eller ej, jeg kan da mærke, at jeg har det bedre, når jeg
bruger 12x24 font i XTerm. w3m browseren (med billedpatch) og lynx
er ganske gode til at hjælpe øjnene - men jeg tror ikke at de
bliver helt så populære;-) som Firefox eller Mozilla, der nu hedder
Seamonkey.

Somme tider går jeg ned til 8x16 eller mindre, men det er kun for
at det ikke skal være for nemt at se hvad jeg skriver ;-))

Og du går ind for ren ascii, så vidt jeg husker. Det er jeg enig i.
Dog gerne med enten 16 bit character size, utf-8 eller, i værste fald,
latin-1 (men så må alle sprogfolk må sluge nogle kameler).