Re: [MISC] negativ reklame

Kim Schulz wrote:

On Fri, 10 Feb 2006 14:23:23 +0100
Keld J|rn Simonsen <sslug@sslug> wrote:

Jeg undrer mig over hvorfor firmaer vover sig
ud i reklame, der får kunderne til at flygte bort.

Seneste reklame er Microsoft i dag i Computerworld,
hvor Varta siger de sparer en million USD over 4 år,
fordi de valgte MS Windows Server 2003 ist.f Red Hat Linux.

Alle véd jo at det er billigere at køre Linux, så det Varta opnår er bare, at de siger de selv er dumme og iøvrigt
ikke til at stole på, når de kommer med sådanne udtalelser.
Sådan tænker jeg umiddelbart, når jeg læser reklamen,
og mange med mig.

[snip] Det ved alle ikke! faktisk er det de færreste der ved det og kun
få har forsøgt at bevise (med held) at det passer.

Til gengæld er det sikkert at FUD virker !

Jeg var for nylig til en middag, hvor der var en IT-chef i min aldersgruppe. De bruger kun MS-produkter, og da jeg kom til at nævne Linux, var han helt forundret over min entusiasme, alle ved jo at udviklingen gik istå for flere år siden, og at det jo var bevist at det meste af Linux var tyvstjålet fra MS, Apple, Sun osv.

Jeg spurgte hvor han dog havde sine informationer fra: Han læste såmænd bare fagblade, pressemateriale, reklamer osv. Han erindrede ikke, at det skulle være en specifik levarandør, det kom fra...

Best regards
Preben

--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe
http://www.pbb.dk    mailto: pbb (at) pbb (dot) dk

"I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely unintentional side effect." -- Linus Torvalds