Hjælp med at lave Ubuntu 'marketing '-side

Hej SSLUG'ere (og især dem af jer der bruger Ubuntu)

Jeg har nu brugt Ubuntu i et års tid som mit hoved-styresystem. Og jeg er rigtig glad for det og tilfreds med brugervenligheden og valgmulighederne. Det vil jeg godt dele med andre computerbruger...

Jeg er ikke selv nogen computer-haj, men det er alligevel lykkedes mig at få Ubuntu til at fungere. For mig at se vil Ubuntu være lige så god og brugervenlig for de fleste brugere som Windows. Jeg kunne derfor godt tænke mig at være med til at udbrede kendskabet til Ubuntu især til den 'almindelige' computerbruger.

Min idé er at lave en hjemmeside, der nemt og overskueligt (og ikke for teknisk) forklarer hvad Ubuntu er og hvordan man bruge det. Siden skal have et lækkert design, letlæste tekster og vise hvor let det er at få Ubuntu til at fungere på højde med Windows for den almindelige bruger. Jeg tænker på introduktioner til de mest brugte programmer (OpenOffice.org, Firefox, Evolution osv.) og hjælp til at installere fuld multimedia understøttelse (evt. via. Automatix). Der skal desuden være instruktioner i hvordan man får yderligere hjælp (SSLUG, Ubuntu Forums, Ubuntu Wiki, o.l.).

Jeg har dog ikke mulighed for at klare det hele alene, så det kunne være fedt med nogen der vil give en hånd med. Jeg er ikke i stand til at lave et tilstrækkeligt lækkert design, og jeg har ikke råd til selv at betale for server osv. (kan man evt. få det til at ligge på SSLUG's servere og er der nogen der ville være interesseret i at sponsorere et domæne). Det kunne være rigtig fedt hvis der er et par stykker der vil være med.

Jeg tror virkeligt på at Ubuntu er moden til at blive præsenteret for et bredere publikum. Så hvis der er let adgang til overtalende materiale, hjælp til det mest grundlæggende og det præsenteres på dansk og professionelt, mener jeg nok det skulle være muligt at overtale et par stykker til at skifte...

Jeg håber på at få noget positivt respons - gerne hurtigt.

Mvh, Niels