Re: [MISC] Hjælp med at lave Ubuntu 'marketing'-side

Niels Hansen wrote:
> Jeg er ikke selv nogen computer-haj, men det er alligevel lykkedes mig
> at få Ubuntu til at fungere. For mig at se vil Ubuntu være lige så god
> og brugervenlig for de fleste brugere som Windows. Jeg kunne derfor godt
> tænke mig at være med til at udbrede kendskabet til Ubuntu især til den
> 'almindelige' computerbruger.

Det er en glimrende ide og behovet for det er stort - for masser af
mennesker får stukket en Ubuntu-cd i hånden overalt hvor de kommer - men
derefter har de ingen hjælp til at komme videre.

Det var nøjagtig samme oplevelse jeg havde da jeg havde brugt SuSE et stykke
tid - med bare en lille smule hjælp - helst på dansk - vil det være fuldt
ud brugbart for næsten alle Windowsbrugere..

Du kan se min SuSE-guide her: http://suse.linuxin.dk

Den lever nok ikke helt op til kravet om lækkert design og den
detaljeringsgrad du lægger op til - men hvis du har lyst er du velkommen
til at konvertere den til en Ubuntu-guide, det ville gøre opgaven mere
tilnærmelig da meget af det jeg har skrevet er relativt distro-uafhængigt.

Du må selvfølgelig også gerne tage alle de dele du har lyst til - hvis du
hellere vil bygge en guide op fra bunden.

Jeg vil formode at du ligesom mig vil kunne få subdomæne og hosting på
linuxin.dk. Hvis det har din interesse - der er ingen database tilknyttet -
så mulighederne er begrænsede. Men til en relativt simpel guide som min er
det ganske glimrende.

Jeg kan se på din mailadresse at du er RUC'er - derfor vil jeg lige henvise
dig til dette: http://wiki.sslug.dk/index.php/LokalGruppenRoskilde

Her kan du som regel møde mig og andre du kan disutere dit forehavende med.
Jeg skal blot minde om at førstkommende mandag - d. 27/2 - er der ikke
normalt sandkasse møde - men derimod SSLUG medlemsmøde.

Martin