Re: [MISC] Programmering, kode-stil, indent, flere return

Hans Schou wrote:
> Hvor mange indent må der være i en funktion?

Så få som muligt. Jeg ville også vælge den negerede
løsning ex2, i stedet for ex1.

Jeg blev engang trukket i karakter på en DIKU raport netop
pga. en parser jeg havde skrevet med ex2 og ikke ex1 fejl check,
fordi det udleverede materiale brugte ex1 strukturen.

> Må en funktion være 2 skærmsider lang?

Længden af funktioner mener jeg er ret irrelevant.

En funktion kan består af flere uafhængige blokke, og det er bedst
hvis hver blok kan være på en skærm, så man kan overskue hvad der sker.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org