Re: [MISC] Computerworlds forum

Michael Rasmussen skrev:
On Fri, 24 Feb 2006 16:52:10 +0100, Steen Jensen wrote:

Du har ganske ret: jeg har aldrig installeret et forum, men jeg er bruger
flere steder, og der er det meget enkelt: er dit navn brugt, må du
værsgo vælge et andet eller lade være med at bruge det pågældende
forum.
Jamen, sagen er jo den, at jeg ikke selv har valgt, at mit navn skal være
brugernavn. Forummet vælger selv, at det skal være ens navn, der er
brugernavn, hvorfor man ikke kan oprette en konto, hvis en anden person
har samme navn som en selv. Af svaret kan man også læse, at de foreslår
man tilføjer noget mere til ens navn for at gøre det unikt. Dvs.
argumentet med, at man skal kunne genkendes, går fløjten. Hvis det
forholder sig sådan, kunne registreringen jo blot selv gøre ens navn
unikt ved at tilføje et fortløbende nummer i tilfælde af
navnesammenfald. Denne mulighed får brugeren ikke at vide under
registreringe. Grunden til jeg ved det nu er, at jeg sendte en mail til
computerworld, hvor jeg spurgte, hvorfor jeg ikke kunne oprette en konto.
Ydermere blev en person i går slettet, fordi personen havde opgivet falsk
navn; det som computerworld jo opfordrer mig til at gøre!

Michael Rasmussen nr 47 er ikke særlig kendt, men han kunne blive det. Så enkelt er det.

Med venlig hilsen

Steen