Re: [MISC] Hjælp med at lave Ubuntu 'marketing'-side

> Det synes jeg lyder som en ok idé. Det skal bare ikke blive for teknisk
> eller kedeligt. Idéen er at det skal henvende sig til knapt så tekniske
> personer. Jeg synes derfor ikke der skal være f.eks. en wiki. Havde mere
> forestillet mig nogle menu-punkter a la Anskaffelse, Installation, Brug
> af Ubuntu, Hjælp og Mere om Ubuntu.
> Altså gennemsuelig og lettilgængelig indformation om installation og
> brug af Ubuntu på et helt basalt niveau ('ny' til let erfaren
> computerbruger)

Lyder som fornuftige emner, men skal vi ikke vente med at planlægge hvad der
skal være, Ubuntu har jo lavet et content management system hvor vi jo kan
vælge fra og til efter behov. Det vil være nemmere at at overskue når vi
har sat et web system op.

Jeg tror at hvis der er mulighed for kanonical vil sponsore, vil der også
være nogle krav fra dem om udseende og indhold, som vil være vigtigere for
os at få afklaret først (dog uden at jeg på nogen måde kan sige at vi kan
få dem som sponsor).

Ang. det tekniske er jeg af den opfattelse at hvis vi laver et forum, vil
det give sig selv hvilket niveau de forskelige ting bliver på. Der ud over
kan vi sagtens lave en masse guides (howto's) og oven i købet drage fordel
af dem der er lavet på engelsk, ved at oversætte dem.

Enten en side som: https://wiki.ubuntu.com/UserDocumentation
vil ikke være til at kimse af, hvad enten vi laver en selv eller oversætter
den som er (eller kommer med dapper).

> men synes måske det er bedre at vente til Dapper bliver officiel
> (det ser ud til at den har en lettere intsallation).

Lyder som en fornuftig disposition, så har vi også tid til at gennem arbejde
en plan.

Håber at komme til Roskilde i morgen selvom  der er en anden dagsorden, vil
det være rart at lige kunne sige hej til hinanden.

Med venlig