Re: [MISC] Hjælp med at lave Ubuntu 'marketing'-side

Jan Trøjgaard skrev:

Lyder som fornuftige emner, men skal vi ikke vente med at planlægge hvad der
skal være, Ubuntu har jo lavet et content management system hvor vi jo kan
vælge fra og til efter behov. Det vil være nemmere at at overskue når vi
har sat et web system op.

Jeg har ikke hørt om at Ubuntu tilbyder noget CMS. Det lyder meget spændende, har du et link til information om det?

Ang. det tekniske er jeg af den opfattelse at hvis vi laver et forum, vil
det give sig selv hvilket niveau de forskelige ting bliver på. Der ud over
kan vi sagtens lave en masse guides (howto's) og oven i købet drage fordel
af dem der er lavet på engelsk, ved at oversætte dem.

Ang. et forum, så mener jeg bare vi skal være forsigtige med at tilbyde hjælp uden at være sikre på at have tiden til det. Det er måske bedre at henvise til andre services.

Enten en side som: https://wiki.ubuntu.com/UserDocumentation
vil ikke være til at kimse af, hvad enten vi laver en selv eller oversætter
den som er (eller kommer med dapper).

En af de overvejelser jeg har gjort mig er, om personer der ikke kender så meget til informationsdeling over nettet ikke vil blive forvirret over udtryk som Wiki og måske også dokumentation(?).

Håber at komme til Roskilde i morgen selvom  der er en anden dagsorden, vil
det være rart at lige kunne sige hej til hinanden.

Jeg kommer i aften. Er alligevel på RUC, så om jeg skal blive et par timer ekstra. Jeg vil nok være i Hus 24.1 fra 16-17 tiden. Jeg glæder mig til at få snakket noget mere om det.

Niels