Re: [MISC] "Antik" SGI Computer

On 26/02/06, Morten Jensen <sslug@sslug> wrote:
> Hej
>
> Jeg ved ikke om der er nogen der har interesse for det, men jeg skal have rydet
> op på loftet og har en Silicon Graphics Indigo arbejdsstation fra 1992 som
> (sandsynligvis) stadigvæk virker. Jeg tror vi er nede i 16MB RAM, 400MB
> harddisk, hastighed svarende til en 486'er, og 17" skærm, men den kostede
> 100.000 fra ny. Har Irix 4.0 med datidens hotteste 4D grafik.
>
> Skriv hvis i er interesseret eller kender nogen der er - jeg skal selvfølgelig
> ikke have noget for den. Den står i nærhedhed af København H.

Jeg er muligvis interesseret.
Jeg er ved at arbejde med noget assembly programmering
på andre arkitekturere end x86, og så vidt jeg har forstået kører
den maskine du har med MIPS arkitekturen.
Den bruges nu om dage næsten udelukkende i embedded
systemer, og det kunne være meget interessant at få fingrene i sådan en.

Hvor lang tid kan du have den stående, og ved du om det er MIPS, eller
i det hele taget hvilken, processor der er i den?

Med venlig hilsen
Anders A. Søndergaard

--
Jabber ID: sslug@sslug, ICQ: 209444203