Re: [MISC] Hvilke HW-producenter hjælper Linux kernen ?

On Mon, Feb 27, 2006 at 08:59:12PM +0100, Martin Berg wrote:

> Jo, det er stort set rigtigt - på nær altså deres anvendelse af
> sensorchips.
> Af en eller anden grund anvender ASUS ofte (altid ?) nogle
> sensorchips, som der ikke kan findes ordentlige drivere til.

ja, det er pisseirriterende. Hvorfor kan Asus ikke bare
komme med driverne, sensorchips er da ikke noget der behøver
at være så hemmeligt, da de jo ligger på bundkortet, og bundkortproducenten
er deres væsentligste kunder - det er ikke sådan som med grafikkortene
at der er stærk konkurrence på slutbrugerniveau.

Hvordan kan vi få lagt et pres på producenterne så de får afleveret
de specifikationer til linux kernefolkene?

Hilsen
keld