Returned mail. Virus removed.

Af og til får jeg en mail, som angiveligt er en 'returned mail'. Thunderbirds junkfilter lægger dem i folder 'Junk', så jeg bliver ikke generet af det.
Da jeg åbnede Thunderbird her til morgen var der 2 mails i Junk.
I begge tilfælde påstås det at mailen er returneret pga. virusfiler, og i det ene tilfælde hævdes det at: Your email account was used to send a huge amount of spam messages during the last week.
Hvad vil man opnå med sådanne falske mails?. Jeg bliver ikke væsentlig generet, men måske en MS-bruger kan blive inficeret med virus?
Normalt åbner jeg ikke disse mails, men i dag blev jeg alligevel lidt nysgerrig.

Message 1 source: