Re: [MISC] Returned mail. Virus removed.

On Tue, Apr 04, 2006 at 09:29:13AM +0000, Jørgen Heesche wrote:
> Af og til får jeg en mail, som angiveligt er en 'returned mail'.
> Thunderbirds junkfilter lægger dem i folder 'Junk', så jeg bliver ikke
> generet af det.
> Da jeg åbnede Thunderbird her til morgen var der 2 mails i Junk.
> I begge tilfælde påstås det at mailen er returneret pga. virusfiler, og
> i det ene tilfælde hævdes det at: Your email account was used to send a
> huge amount of spam messages during the last week.
> Hvad vil man opnå med sådanne falske mails?. Jeg bliver ikke væsentlig
> generet, men måske en MS-bruger kan blive inficeret med virus?
> [...]

Prøv at spørge hos webspeed/TDC hvorfor de sender mails
til den forkerte afsender, hvis du er sikker på at
det ikke er din PC der har afsendt de pågældende mails.
Virus/orme bruger ofte falske afsendere, og bruger man
et antivirus-program i mail, så bør disse  ikke sende svar retur
undtagen antivirusprogrammet/MTA er 110% sikker på afsenderen.
Ellers laver man jo endnu mere trafik med antivirus-programmet
og sender til den forkerte afsender.
Måske nogen i din mailomgangskreds har fået virus og den
bruger deres adressebog som modtager/afsender ?

--
mvh Frank Damgaard  |