Re: [MISC] Returned mail. Virus removed.

Frank Damgaard <sslug@sslug> writes:

> Prøv at spørge hos webspeed/TDC hvorfor de sender mails
> til den forkerte afsender, hvis du er sikker på at
> det ikke er din PC der har afsendt de pågældende mails.
> Virus/orme bruger ofte falske afsendere, og bruger man
> et antivirus-program i mail, så bør disse  ikke sende svar retur
> undtagen antivirusprogrammet/MTA er 110% sikker på afsenderen.
> Ellers laver man jo endnu mere trafik med antivirus-programmet
> og sender til den forkerte afsender.
> Måske nogen i din mailomgangskreds har fået virus og den
> bruger deres adressebog som modtager/afsender ?

Det er tilsyneladende standard opførsel for en del mailservere.  Jeg
har et par gange brokket mig til pågældende postmaster uden resultat.

Men tåbeligt er det! En inficeret maskine faker en mail med din
afsender og en virus i. Den modtagende server sørger så for at du også
bliver forsøgt angrebet ved at sende den via reply-to! TDCs andel er
kun, at deres virusfilter har beskyttet dig ved at fjerne virussen.

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk