Re: [MISC] Smart Phone der virker med Kontact

Den søndag 9.apr kl. 20:54 skrev Mads Bondo Dydensborg:

Hep

For et par år siden postede Ole Tange
http://www.sslug.dk/emailarkiv/misc/2003_06/msg00491.html

Jeg er i næsten samme situation som ham. Han endte vist med en Siemens s55,
men han har vist aldrig helt fået testet at den rent faktisk kunne de ting
han skrev.

Jeg bruger kontact, og det ønsker jeg at blive ved med. Og, sync _skal_
virke.

Jeg tror at Handspring Treo 650 ville være et funtionelt godt valg for mig,
men den er for dyr (synes min kone).

Den er ellers rigtig rigtig fed. Jeg har en og jeg vil slet ikke bytte. Den er den
mest gennemtænkte telefon som jeg hidtil har fundet.

lyd on/off er en lille skyde knap, så man meget let kan gøre den lydløs, genial
funktion som jeg ikke har set andre steder overhovedet, alene dette er en
killer feature.

Fuldt tastatur, med kun et bogstav pr. tast. Fordi data input nok er den mest
vigtige funktion. Det gør også at du skriver flere noter, og husker alle detaljerne
til mødes/hvad konen nu sagde, og ikke kun et overordnet emne. Ulempen er
nok at man skriver mange og lange sms'er, for hey, du har jo et fuldt tastatur,
så man skriver ikke sms sprog, men rigtige sætninger.

sms "chat" funktionen. sms programmet laver en historik med hele den kommunikation
du har haft med en bestemt person. Det er dejligt så mister man ikke overblikket over
samtalen, og man kan læse tilbage imens man skriver en ny besked.

Kalender funktionen er stor nok til at se ret detaljeret hvad du skal i dag, en oversigt
over hele ugen.

Det er nemt at finde den person du vil ringe til. du trykker telefon knap og begynder at
taste navnet på personen. Efterhånden får du færrer og færrer at vælge imellem.

Den findes også i en windows mobile udgave, treo 700w, men hvor god den er ved
jeg ikke.

Du kan overveje at kikke på phonescoop
	http://www.phonescoop.com/

Men, for mig er der intet valg, treo 650 er den eneste som er god nok. (den kan dog
stadig forbedres).

JonB