Re: [MISC] Hvilket 3d grafi kkort giver færrest problemer?

On Wed, Apr 26, 2006 at 09:16:55 +0200, Hans Schou wrote:
> Hej
>
> Kan nogen anbefale et 3d grafikkort til en rimelig penge, og som bare
> virker out-of-the-box med en open-source driver til Linux?
>
> Jeg har kig på et ATI Radeon 9250 chip-sæt og DVI.
> Hvad bruger du?
Jeg tror at det er et godt sats.

Hvis du skal bruge lidt mere performance, så kan Radeon r300 driveren
som er reverse engineered til de nyere ATI kort være en mulighed. Den er
med i X.org 6.9/7.0. Jeg har desværre ikke selv haft tid til at prøve
den, men regner med at gøre det i løbet af de næste par uger (jeg har et
Radeon 9600, og lever pt. uden 3D acceleration).

| Klaus S. Madsen      | "Ruurgggghhhh urrgh urgh;    |
|                      |  (uh ruh) ruuruuh ug."       |
| www.hjernemadsen.org |   - Douglas Adams, TRATEOTU  |