Re: [MISC] Hardware trådløs printserver

Preben Mikael Bohn wrote:

> Ved ikke lige om det er den rigtige gruppe, men jeg prøver...
>
> Jeg skal bruge en trådløs printserver (hardware dims, ikke en linux-boks
> jeg selv skal sætte op) der skal kunne klare to USB-printere (en HP
> OfficeJet 5510+en HP Laser 1120) og kunne WPA-PSK og naturligvis kunne
> fungere sammen med Linux klienter.

Hvad med en ASUS Spacelink WL-500g/Deluxe
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=311047

Jeg tør ikke sige om netop disse printere vil virke med boksen, men hvis du
kan få dem til at fungere under Linux, så kan du med den rette snilde få
dem til at fungere med denne boks. Den er nemlig Linux baseret - og der fås
alternative firmware til den se på www.openwrt.org.
Jeg har en kollega, der har købt den og modificeret den. Internt har han
koblet en USB stick på, så han fik noget mere "disk"-plads.

> Er der nogen der har erfaringer med den slags?

Min forrige accesspunkt var fra Netgear, det havde indbygget printserver.
den virkede ikke - og accesspunktet brændte varmt og døde meget kort efter
garantien var udløbet. Så hvis jeg kan finde noget hvor jeg selv kan rette
op på softwaren (embedded linux) så køber jeg en sådan model i stedet for
noget lukket bras, der alligevel ikke virker.

> Og vil scanner-delen i en
> printer tilsluttet på denne måde overhovedet komme til at virke?

Sikkert ikke lige ud af boksen, men hvis du er en ørn til Linux, og at
printeren+scannerdelen ikke er at betegne som en dørstopper på
www.linuxprinting.org, ja så kan det sikkert lade sig gøre.

Mvh
Andreas Bach Aaen