Re: [MISC] Videoredigering

Michael Rasmussen wrote:
> On Fri, 22 Feb 2008 12:45:59 +0100
>
> Hej Erling,
>
> Hvis behovet ikke er professionel brug, kan kdenlive anbefales:
> http://kdenlive.org/
>
> Feature liste:
> Here is an incomplete feature list for Kdenlive
>
>     * Multi track editing
>     * Accepts many audio / video / image formats: mpeg, avi, dv, vob,
> wav, ogg, mp3, gif (non animated), jpg, png, svg, ...
>     * Export to many formats: mpeg, dv, vob, realvideo, flash, theora,
> wav, mp3, xvid, quicktime, ...
>     * Audio and video thumbnails
> [...]
Den har jeg faktisk også installeret.
Der er tale om en (meget lille) skole, som på ture og til arrangementer
gerne vil kunne optage en video (med fotoapperat), og derefter sætte en
video sammen, som eleverne enten kan downloade hjemme eller få med hjem
på en CD/DVD.
Hvilket format skal man vælge i kdenlive til det brug?

Jeg har et par upraktiske problemer:
Hver gang jeg når til at skulle til at prøve at lege med det, er det
blevet for mørkt til at jeg kan lave noget lignende med mit eget kamera
- burde nok sætte et par halogenlamper op, og få optaget en (kort) stump
video eller to.
Der er ikke mere plads på min harddisk. Har bestilt et par nye diske,
men de kommer først på mandag, og hopper jo ikke lige ind af sig selv.
Med lidt held kan jeg komme til at lege med tingene i Sandkassen på
mandag i dagslys og med kyndige suppleanter og modeller :-)