Re: [MISC] Er det ved at være slut med a t brge Linux til Danske Bank netbank?

Eskild Nielsen wrote:
Jeg har brugt Danske Banks Active Card netbankløsning i ca halvandet år og det er stort set gået godt.

Danske bank har nu taget en ny variant af ActiveCard løsningen i brug, hvor man starter med at indtaste sin bruger ID + personlig kode, inden man kommer til ActiveCard testen.

Man får sin personlige kode med en særlig session med ActiveCardet første man møder den ny løsning. Dette gik OK for mig.

Når jeg derefter prøver at lave en logon, så klarer jeg personlighedstesten, men i stedet for ActiveCard billedet så får jeg beskeder med 404 multifail i de områder af skærmen, hvor der normalt burde have været indtastningsfelter og vejledning mm.

Support hos DB bliver småsur, når de hører at det er linux. ActiveCard er åbenbart forbeholdt Mac-brugere, og de skal i hvert fald ikke ringe til support....

Men den gamle løsning som var i brug indtil for nylig (ca. til i søndags?) virkede fint.

Problemet er observeret på:
suse 10.3, 32 bit
firefox 2.0.0.11,
java version 1.6.0_04

Er der nogen, der har fået den ny Danske Bank ActiveCard løsning til at virke, og hvordan gjorde I?

/esni

Hej

Jeg fik mit activ card få dage før de lavede om på systemet, og jeg
har ikke haft problemer, hverken med det gamle eller det nye system.
På min bærbare kører jeg Kubuntu 6.10, med java version 1.6 (er jeg ret
sikker på, men kan ikke checke nu). Også på min stationære, der kører
Suse 10.1 64 bit fungerer det fint. Her kører jeg
Firefox 1.5.0.9
Java(script)	1.6
Java version	1.4.2_3
Min Suse kan ikke længere opdatere softwaren, så der er sikkert nogle
forældede udgaver, men det virker!
Kortsagt det burde kunne bringes til at fungere på dit system. Jeg mener, at jeg har ms-fontene installeret på begge systemer, og det er
naturligvis ikke smart at Danske Bank bruger specielle ms fonte, uden
at checke om de rent faktisk er på computeren.

Mvh Erik