Re: [MISC] Er det ved at være slut med at brge Linux til Danske Bank netbank?

Martin Schlander skrev:

Eskild Nielsen wrote:
Jeg har brugt Danske Banks Active Card netbankløsning i ca halvandet år
og det er stort set gået godt.

Danske bank har nu taget en ny variant af ActiveCard løsningen i brug,
hvor man starter med at indtaste sin bruger ID + personlig kode, inden
man kommer til ActiveCard testen.

Man får sin personlige kode med en særlig session med ActiveCardet
første man møder den ny løsning. Dette gik OK for mig.

Når jeg derefter prøver at lave en logon, så klarer jeg
personlighedstesten, men i stedet for ActiveCard billedet så får jeg
beskeder med 404 multifail i de områder af skærmen, hvor der normalt
burde have været indtastningsfelter og vejledning mm.

Support hos DB bliver småsur, når de hører at det er linux. ActiveCard
er åbenbart forbeholdt Mac-brugere, og de skal i hvert fald ikke ringe
til support....

Men den gamle løsning som var i brug indtil for nylig (ca. til i
søndags?) virkede fint.

Problemet er observeret på:
suse 10.3, 32 bit
firefox 2.0.0.11,
java version 1.6.0_04

Er der nogen, der har fået den ny Danske Bank ActiveCard løsning til at
virke, og hvordan gjorde I?

En af vores venner på planet.opensource.dk har også problemer.
http://home.coming.dk/index.php/2008/02/07/danske_netbank_opgradering

Det virkede fint for mig: Ubuntu 7.10 standart firefox, java 1.5 med activecard. Måske har de fået udbedret fejlen. Jeg har altid fået at vide at linux virker til danske netbank, men ikke har kundesupport.

Jakob