Re: [MISC] Er det ved at være slut med at brge Linux til Danske Bank netbank?

> Foreløbig vil jeg geninstallere min java 1.6 (så eclipse igen vil kunne
> fungere), og give banken en dag eller to til at få styr på tingene.
> Lykkes det dem ikke, eller viser det sig, at de alvorligt har svækket
> sikkerheden i systemet må jeg jo se, hvad jeg kan gøre ved det problem.
> Måske ville Nordea være et relevant svar.

Jeg bruker SUSE 10.3 og Firefox 2.0.0.10

Jeg ser denne melding på siden til Danske Bank.
*******************************************************************************************
Driftstatus:

Adgang til Danske Netbank med Mac OS
Brugere af Safari version 3, kan efter godkendelse af en betaling,
opleve at man får en teknisk fejl.
Betalingen bliver gennemført, men for at se at betaligen skal man logge på igen.

Vi anbefaler desuden, at Mac-brugere køre "Softwareopdatering" før
første log-on med den nye ActivCard sikkerhedsløsning.

Vi beklager de gener, det giver.
*******************************************************************************************
https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB&secsystem=E2&skip
Tjek din pc, hvis du er i tvivl
Er du i tvivl om din computer opfylder vores anbefalinger, kan du nemt
kontrollere det. Tjek din pc undersøger automatisk din computers
specifikationer. Så kan du straks se, om du kan bruge vores services
på internettet optimalt.
**********************************************************************************************

https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB&secsystem=E2&skip

Tjek din pc

Her kan du kontrollere, hvilke programversioner der er installeret på
din pc. Du kan sammenligne oplysningerne om din pc med de
forudsætninger, der er nødvendige for at bruge Danske Banks
webtjenester.

	Tjek din pc

Tjek af 	Resultat 	Status 	Hjælp
Styresystem 	Linux	OK	Kundesupport yder ikke support på Linux.
Browser 	Mozilla Firefox 2.0.0.10	OK
Skærmopløsning 	1024*768	OK
Cookies 	Ja	OK
Adobe_Reader 	Version Ikke installeret	-	Download den nyeste version
af Adobe Reader fra Adobe.
Javascript_Version 	1.6	OK
Java 	Ja	OK
Java_Version 	1.5.0_14 (Sun Microsystems Inc.)	OK

Står der OK ud for alle linjer under "Status", opfylder din pc
forudsætningerne for at bruge Danske Netbank. Hvis der er et minus ud
for en eller flere linjer, bør du opdatere din pc for at få fuldt
udbytte af Netbank. Du kan finde information om dette i kolonnen
"Hjælp".

Du kan få en mere detaljeret forklaring på de enkelte tjekpunkter i
Vejledning til Tjek din pc. Du kan også søge information om specielle
problemer i Spørgsmål og svar.

Har du problemer med at bruge Danske Banks hjemmeside eller Netbank,
er du velkommen til at skrive til Kundesupport. Oplysningerne om din
pc bliver automatisk sendt med.

Det der med Active Card - Fungerer det på Internettcafe?
Det ser ut til å være USB minne og/eller Smart Card.

Etter en stund dukket det opp ett vindu med noget Java...
Nuvæl...

Mvh
Jim Oksvold