Re: [MISC] Er det ved at være slut med at brge Linux til Danske Bank netbank?

Michael Rasmussen wrote:

> Seneste version af java 1.6 virker ikke med danske netbank - dette er
> generelt. Installer seneste version af java 1.5, og alt virker igen.

Det hjælp ikke for mig, at afinstallere java 1.6.
Med 1.6: Knappen Næste blev hurtigt grå, og min personlige kode slettet
Med 1.5: Knappen Næste bliver skjule lidt langsommere, og feltet med min
personlige kode slettes.

I begge tilfælde ingen login.

Må en tur i banken i morgen. Kundesupport har oplyst, at de uden
beregning vil tage sig af mine indbetalinger indtil netbanken igen fungerer.

De oplyste også, at den store nyhed - den personlige kode - var
konstrueret for at gøre det lettere for kunderne at foretage
indbetalinger. En gang logget ind, skulle man nu kunne gennemføre
betalinger uden videre, hvor man tidligere skulle oplyse en svarkode
genereret af activecardet ud fra et tal sendt fra banken.
Hvis det er korrekt, åbner det da i mine øjne et hul på størrelse med en
ladeport i sikkerheden omkring netbanken, eller har jeg helt misforstået
hvad et "man in the middle" angreb gør?

Foreløbig vil jeg geninstallere min java 1.6 (så eclipse igen vil kunne
fungere), og give banken en dag eller to til at få styr på tingene.
Lykkes det dem ikke, eller viser det sig, at de alvorligt har svækket
sikkerheden i systemet må jeg jo se, hvad jeg kan gøre ved det problem.
Måske ville Nordea være et relevant svar.