Re: [MISC] Flere grafikkort i samme maskine

Jim Oksvold skrev:

2008/2/25 H. Winther <sslug@sslug>:
Hej...

 Jeg har et "problem" som nogen forhåbentlig finder "udfordrende" og dermed
 vil medvirke til at løse.
 Jeg ønsker at lave et system, med flere kameraer og flere monotorer,
 forstået på den måde at de hører sammen parvis. Et kamera til en monitor,
 der så at sige "lever sit eget liv".
 Jeg har proppet et ekstra grafikkort i maskinen og det fandt den selv
 driver m.v. til, så den nu har to "monitorudgange". Spørgsmålet er nu
 hvordan jeg får et bestemt kamera parret med en bestemt "monitorudgang" -
 selvfølgelig via "et eller andet program" som styrer kamerainput->visning.

 Håber at der en nogen der finder "opgaven" interessant og evt. har
 løsningsforslag.

Creative hadde for noen år siden ett USB eller Ethernet surveillance
camera til utendørs bruk
som fungerer med Linux for å ta bilde av skytteren.

Medlemmene har muligvis noen Handycam type kamera med lavere
oppløsning og lett pensjonert med USB utgang som kan brukes?
Med litt optikk så er de muligvis brukbare på 20-30 meter avstand.
Alternativt ett/flere kamera nærmere målet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Webcam

Men så kommer spørsmålet.
Hvor mange monitorer hadde du tenkt?

Hvis det var riktig mange kunne du jo tenke på tynne klienter :-)

Mvh
Jim Oksvold

Hej Jim...
Tak for svaret. Jeg var ved at være bange for at der ikke var noget der ville svare. Du spørger om hvor mange. Ja det vil i nogen grad afgøres af hvor mange serveren kan trække samtidig, men i hvert fald to og gerne flere. "Problemet" er hvordan jeg får et bestemt kamera parret sammen med et bestemt grafikkort - og dermed en bestemt monitor. Jeg har installeret SL 5.1 på maskinen og sat et ekstra grafikkort i, bare for at se hvordan den ville reagere på to grafikkort. Det gik helt uden problemer, men nu er spørgsmålet så hvordan jeg får noget "ud" på monitor nr. 2, bare for at se om det i det hele taget kan lade sig gøre at få maskinen/systemet til at anvende grafikkort nr. 2. Altså hvordan jeg "adresserer" kortet om man så kan sige, Det er ikke lykkedes endnu, men man skal jo ikke give op bare sådan lige. Med hensyn til afstanden, så kommer kameraet til at stå/hænge forholdsvis tæt på skytten, så man kan "zoome ind" på den detalje der skal "undersøges" og få det til at fylde mest muligt på skærmen (= mest detaljeret). I den anden ende af skalaen er det faktisk hele skytten der skal med på "billedet". Når først vi så har fundet ud af hvordan det skal settes op, så kommer vi til spørgsmålet om at finde passende prisbillige kameraer og selvfølgelig noget software til at styre det enkelte kamera-monitorsæt med. Men den tid den sorg... ;-)) Man kan sikkert scripte et eller andet standardprogram til det.

HW