Re: [MISC] Digital signatur svær at vedligeholde

On Tue, Apr 08, 2008 at 12:31:20 +0200, Jim Oksvold wrote:
,,,
> Hvis jeg skulle bruke en digial signatur så føler jeg at det blir begrensninger
> for meg som vanlig bruker.
> Hvordan vil det fungere for meg som bruker mange forskjellige maskiner?
> Klarer jeg dette på maskiner som ikke har noen tilgang for USB minnepinne?

nej ;(
du skal have en pkcs12 fil med dig og huske en pass-phrase du har valgt.
så har PC'en ikke USB, floppy, CD eller lignende, så bliver det svært.

Det samme gælder for de fleste danske netbanker, uden
nøglefilerne kan man ikke logge på.

men jeg ville nok næppe bruge en "fremmed PC" til min digital signatur
eller bankfiler.

Måske jeg skulle tilpasse en linux-boot-cd (knoppix eller lign)
så den indeholder min signatur+bankfiler, så har man jo
en readonly løsning som man kan boot'e på de fleste PC'ere
og være rimelig sikker på at der ikke er trojaner og lign... :)

--
mvh Frank Damgaard  |