Re: [MISC] Er WiFi hurtig nok til Model RC?

On Tue, 15 Apr 2008, Michael Schmidt wrote:

Hej NG
Dette er lidt OT, men så passer det jo fint til misc. :)
Er trådløst netværk hurtigt nok (og pålideligt nok) til at kunne bruges som fjernstyring af f.eks. en modelhelikopter?

Så vidt jeg lige kan sjusse mig frem til bliver et VIA Pico + et servo controllerkort ikke dyrer end en 4-kanals sender og modtager (og den er så "kun" en vejs kommunikation) Jeg ved godt der er en skævvridning i regnestykket her, da jeg egentlig kun bør sammenligne med prisen på en RC-modtager, men "transmitter-PC'en" har jeg jo allerede.

Jeg ville ikke turde det. Der er for lille rækkevidde på WLAN til at det
bliver godt, og du risikerer nemt at få andre sendere som også sender "noget" på 2,5 GHz båndet.

--
Peter Toft, Ph.D. sslug@sslug http://petertoft.dk
Følg min Linux-blog på http://www.version2.dk/blogs/petertoft