Re: [MISC] Kan digital signatur anvendes i linux?

On Sat, Apr 05, 2008 at 07:26:59 +0200, Atte André Jensen wrote:

> Det lyder spændende. Fedt at de supporterer "de almindelige browsere som
> Microsoft Internet Eksplorer, Firefox, MacOS" :-)

digital signatur har fungeret omtrent siden starten,
se f.eks. i  mailarkivet: http://www.sslug.dk/emailarkiv/signatur/
listen blev bla. brugt i starten til at finpudse digital signatur
så den virkede med linux.

TDC har så en del gange lavet nogle ændringer som gjorde at
det ikke altid virkede lige godt, og i nogle tilfælde
glemte TDC også at opdatere deres egne vejledninger så de
ikke stemte med deres ændringer .... ;(

Der er dog nogle "guldkorn" på signatur listen i de tilfælde
bla. perl-scriptet til at lave signaturfilen udfra den
downloade html fil:

http://www.sslug.dk/emailarkiv/signatur/2006_10/msg00016.html

Den har jeg haft meget glæde af. Sidst jeg skulle opdatere
koksede TDC's java og lagde signatur det forkerte sted i firefox
så det ikke kunne fungere. Så jeg foretrækker en løs "pkcs12" fil.

Der er også et udmærket dokument der beskriver lidt hvordan man
installerer: http://www.sslug.dk/emailarkiv/signatur/2007_06/msg00001.html
linket er dog forkert til dokumenterne,
se på http://www.lind-damkjaer.dk/moreDS/

PS.
får man ny signatur skal man huske at bruge "standard flex" udgaven
det før det nemmere i andet end windows/IE/OE

PS2.
er der problemet med digital signatur installation, så kan vi tage det
på signatur listen....

--
mvh Frank Damgaard  |