Re: [MISC] Kan digital signatur anvendes i linux?

Jon Bendtsen wrote:
On 04/04/2008, at 13.04, Jørgen Heesche wrote:

... SKIP ...

Findes der 'manuelle' metoder til at lave en signatur?.

Ja, men dem skal du ikke bruge. Følg nu bare den officielle vejledning.

Der kan forøvrigt downloades en del forskellige rodcertificater fra TDC, hvad skal man vælge?.

Jeg har nu bestilt Digital Signatur til levering med post.
I e-mail-bekræftelsen oplyses det at installationen kan ske ved at gå ind på https://ds.tdc.dk/p/f/***** og følge installationsguiden. Jeg har forsøgsvis åbnet linket for at få en fornemmelse af hvad der sker. Der startes med en søgning efter java, som tilsyneladende findes, der kommer i hvert fald ikke nogen besked om det modsatte. Ved at bladre lidt rundt fandt jeg en side med linket: 'test din pc'. Testen viste Linux i686 og Mozilla 1.5. Jeg har Firefox 2, men det kan vist ikke betyde noget, Firefox er jo udviklet fra Mozilla. Jeg har oplevet tilsvarende test i anden forbindelse, og der blev den rigtige browserversion heller ikke fundet. Mon ikke det betyder at installationen kan gennemføres uden problemer selvom det sker i linux?- Installationsprogrammet er jo en website API.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug